Kaşlarınızda Kaşıntı Varsa Bu Hastalıklara Dikkat Edin - Sağlık Dünyam

Kaşlarınızda Kaşıntı Varsa Bu Hastalıklara Dikkat Edin

Kaş

Kaşıntılı kaşlara sahip olmak genellikle endişelenecek bir şey değildir. Ama can sıkıcı olabilir ve genellikle kendi başına geçer.

Bazı durumlarda ise bir cilt rahatsızlığının, bir enfeksiyonun veya alerjik reaksiyonun bir belirtisi olabilir.

Nedenleri ve Diğer Belirtiler

Kişilerin kaşlarının kaşınmasına neden olabilecek çeşitli sağlık koşulları ve bazı diğer faktörler vardır:

Seboreik Dermatit

Seboreik dermatit ciltte kaşıntılı lekelere neden olabilir.Seboreik dermatit bir egzama türüdür.Sağlıklı olan popülasyonun tahmini yüzde 1 ila 3'ünü etkileyen yaygın bir cilt rahatsızlığıdır ve bağışıklık sistemi zayıf olan kişilerde bu yüzde 34 ila 83'lere kadar çıkar.

Kaşlar dahil olmak üzere, birçok yağ üreten bezin bulunduğu vücudun bazı kısımlarını etkileyen bir cilt rahatsızlığıdır.

Seboreik dermatit, biraz pullu ve kaşıntılı olabilen yuvarlak, kırmızı alanlar olarak ortaya çıkar. Seboreik dermatitli bireylerde genellikle bu lekeler kafa derisinde görülür, ancak bulaşıcı değildir.

Parkinson gibi nörolojik rahatsızlıkları olan veya HIV gibi bağışıklık sistemini etkileyen durumları olan kişilerde seboreik dermatit görülme olasılığı daha yüksektir.

Seboreik dermatitin en sık görülen semptomları şunlardır:

1-)Sarı veya beyaz kabuklu, pullanan cilt lekeleri

2-)Kaşıntılı deri

3-)Ciltte kırmızılık

4-)Şişmiş cilt

5-)Yağlı cilt

Sedef Hastalığı(Psoriasis)

Sedef hastalığı yüzü de etkileyebilecek bir cilt rahatsızlığıdır. Bu tür sedefe yüz sedefi denir ve genellikle kaşlar, burun ve üst dudak arasındaki deri ve alında görülür.

Bazı insanlar için bu, kaştaki kepek gibi görünebilir veya hissedilebilir.

Sedef hastalığı, gümüşi kabukla bağlı, kalın, kırmızı lekelere neden olur. Bu bir otoimmün durumdur. Bu, bulaşıcı değildir, ancak vücudun bağışıklık sistemi sağlıklı dokulara saldırdığında meydana gelir.

Sedef hastalığı olan kişiler genellikle bu durumu farkeder ve doktora gider. Bir kişinin hayatında gerçekleşen belirli şeyler sedef hastalığını tetikleyebilir. Bu tetikleyiciler kişiden kişiye değişir, ancak şunları içerebilir:

1-)Stres

2-)Cilt yaralanması

3-)Bazı ilaçları almak

4-)Enfeksiyon

Zona Hastalığı

Zona, yüzün veya vücudun bir tarafında gelişebilen ağrılı bir döküntüdür.

Kızarıklık ortaya çıkmadan önce, insanlar genellikle bölgede ağrı, kaşıntı veya karıncalanma yaşarlar. Bu şikayetler kaşlardan birinde de görülebilir.

Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezlerine göre kaşıntı genellikle döküntünün ortaya çıkmasından 1 ila 5 gün önce gerçekleşir.

Bir zona döküntüsü, yaklaşık 7 ila 10 gün içinde kabuk bağlar ve 2 ila 4 hafta içinde temizlenir. Bazı durumlarda zona gözleri etkileyebilir ve görme kaybına neden olabilir.

Varisella-zoster virüsü (VZV) olarak adlandırılan suçiçeği virüsü, zonaya neden olur. Bir kişi suçiçeğinden kurtulduğunda, virüs vücutta latent olarak kalır ve daha sonra herhangi bir zamanda tekrar aktif hale getirebilir. Yaşlı insanlar zona olmaya daha eğilimlidir.

Zona belirtileri şunlardır:

1-)Kaşıntılı deri döküntüleri

2-)Ateş

3-)Baş ağrısı

4-)Titreme

5-)Mide rahatsızlığı

Alerjik Reaksiyon

Kaşıntılı kaşlar yüz güzelliği ürününe veya tedavisine karşı alerjik bir reaksiyonun belirtisi olabilir. Günümüzde birçok insanda alerjik reaksiyonlar görülmektedir.

Bağışıklık sistemi belirli bir maddeye aşırı tepki gösterdiğinde alerjiler ortaya çıkar. Alerjik reaksiyona sahip birinin yaşayabileceği semptomlar şu şekildedir:

1-)Kaşıntı

2-)Hapşırma

3-)Öksürme

Hafif bir alerjik reaksiyon genellikle kendi kendine sakinleşir. Bununla birlikte ciddi bir alerjik reaksiyon yaşamı tehdit edici olabilir. Buna anafilaksi denir ve belirtiler şunlardır:

1-)El avuçlarında, ayak tabanlarında veya dudaklarda karıncalanma

2-)Sersemlik

3-)Göğüste sıkışma

4-)Yüz kızarması

Kontakt Dermatit

Kontakt dermatit, cilt tahriş edici bir maddeye temas ettiğinde gelişen bir egzama türüdür.

Bu, irritan madde ile temastan hemen sonra ya da birkaç saat sonra inflamasyona ve kuru, pullu cilde neden olabilen bir alerjik reaksiyon şeklidir. Yaygın irritanlar arasında kokular ve metal bulunur.

Aşağıdaki irritanlar kaşların çevresindeki cilde temas ederse kontakt dermatit sebebiyle kaşınmaya neden olabilir:

1-)Bazı şampuan veya vücut yıkama ürünleri

2-)Belirli kozmetik ürünler

3-)Bazı kaş piercingleri veya diğer takılar

Diyabet

Diyabetli bireylerin sağlıklı bireylerden daha fazla cilt problemi yaşayabileceği beliriltmektedir.

Aslında, cilt hastalıkları diyabetin ilk belirtisi bile olabilir.

Diyabetli kişilerde kaşıntıya neden olabilecek yaygın cilt sorunları şunlardır:

1-)Folikülitin sebep olduğu kaş kılları etrafında tahriş ve kaşıntı

2-)Kaşıntılı döküntülere, minik kabarcıklara ve cilt soyulmasına neden olan candida gibi mantar enfeksiyonları

3-)Yaygın kaşıntıya neden olabilen zayıf kan dolaşımı

Baş Biti

Baş biti veya pediculus humanus capitis genellikle kafa derisinde yaşar.

Bazı durumlarda, evlerini kaşlara veya kirpiklere yaparlar. Baş biti aslında çok sık görülen bir durumdur.Bu parazitler insan kanı ile beslenir ve kafa temasıyla yayılır.Isırıkları kaşıntılı olabilir.

Dikkat edilmesi gereken diğer işaretler:

1-)Saçta hareket eden bir şey gıdıklanma hissi

2-)Uyumakta zorluk olabilir.Çünkü kafa bitleri karanlıkta en aktif durumdadır.

Tedavi ve İlaçlar

Tedavi kaşıntının nedenine bağlı değişecektir:

İnsanlar hafif seboreik dermatiti antifungal bir krem ​​veya ilaçlı bir şampuanla tedavi edebilirler. Daha ciddi vakalarda kortikosteroid ilaç veya antifungal haplar gerekebilir.

Sedef hastalığı tedavisi genellikle cildin ne kadarının etkilendiğine ve ne kadar kötü olduğuna bağlıdır. Seçenekler kremler, merhemler ve ultraviyole ışık tedavisini içerir. Bazı durumlarda, bir doktor metotreksat gibi ilaçlar reçete edebilir.

Zona, antiviral ilaçlar gerektirir. Bir doktor, rahatsızlıklara yardımcı olmak için ağrı ilaçlarını da reçete edebilir.

Kafa biti ile, hane halkının tüm üyelerinin tedaviye ihtiyacı olacaktır. İnsanların çoğu reçetesiz ilaçları bulabilir. Kurumlar insanların tüm yatak takımlarını, eşarpları ve şapkaları 54 dereceden yüksek sıcaklıklarda yıkamasını tavsiye eder.

Islak kompresler, kalamin losyonu veya kolloidal yulaf ezmesi banyoları kaşıntıyı hafifletebilir.

Ne Zaman Doktora Görünmek Gerekir?

Seboreik dermatit veya sedef hastalığı gibi bir cilt rahatsızlığı olabileceğini düşünen kişi hemen bir doktora başvurmalıdır.

Zona belirtilerini gösteren insanlar da tedavi için en kısa zamanda bir doktorla konuşmalıdır.

Birisinde anafilaksi belirtileri varsa, acil tıbbi yardım gerekir. Tedaviyi hemen almazlarsa, nöbet, kalp sorunu veya solunum zorluğu riski vardır ve anafilaksi ölümcül olabilir.