Depresyonun Vücuda Yıkıcı Etkileri - Sağlık Dünyam

Depresyonun Vücuda Yıkıcı Etkileri

Depresyondaki Bir Kız

Depresyonun etkileri kişinin duygu ve ruh sağlığının ötesine uzanarak kişiyi fiziksel olarak da etkileyebilir.

Depresyon Nedir?

Depresyon, kişinin ruh halinin düşük olmasına neden olan ve kişinin sürekli olarak üzgün veya umutsuz hissetmesini sağlayan karmaşık bir zihinsel sağlık durumudur.

Depresif semptomlar, keder veya herhangi bir travmaya karşı geçici bir durum olarak oluşabilir. Ancak belirtiler 2 haftadan uzun sürdüğünde, ciddi bir depresif bozukluğun belirtisi de olabilir.

Aynı belirtiler bipolar veya travma sonrası stres bozukluğu (TSSB) gibi başka bir akıl sağlığı durumunun da belirtisi olabilir.

Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El Kitabı depresyon belirtilerini aşağıdaki gibi sıralamaktadır:

1-)Üzüntü veya boşluk hissi de dahil olmak üzere çoğu güne depresif ruh hali ile başlamak

2-)Daha önce zevk alınan aktivitelerden artık zevk almama durumu

3-)Çoğu gün çok az ya da çok fazla uyuma gibi düzensiz uyku durumları

4-)İstenmeyen kilo kaybı veya iştahta değişiklikler

5-)Fiziksel ajitasyon veya halsizlik hisleri

6-)Düşük enerji veya yorgunluk

7-)Değersiz veya suçlu hissetmek

8-)Konsantre olamamak veya düzgün karar verememek

9-)Ölüm ya da intihar düşünceleri

Semptomlar bireyler arasında ve zamanla değişebilir. Bir doktorun depresyonu teşhis etmesi için, bir kişinin aynı durumda 2 haftalık süre boyunca bulunması ve 5 veya daha fazla semptoma sahip olması gerekir.

Depresyonun Fiziksel Belirtileri

Kilo Alımı veya Kaybı

Depresyonu olan kişiler, istenmeyen kilo kaybına veya alımına neden olabilecek iştah değişiklikleri yaşayabilirler.

Tıbbi uzmanlar diyabet ve kalp hastalığı da dahil olmak üzere birçok sağlık sorunuyla aşırı kilo alımını ilişkilendirmiştir. Kilolu olmak kalbe zarar verebilir, doğurganlığı etkiler ve yorgunluğa neden olabilir.

Kronik Ağrı

Depresyonu olan kişiler eklem, kas ağrısı, meme hassasiyeti ve baş ağrıları gibi açıklanamayan ağrı veya ağrılarla karşılaşabilirler.

Kronik ağrı nedeniyle kişinin depresyon belirtileri daha da kötüleşebilir.

Kalp Hastalıkları

Depresyon, bir kişinin pozitif yaşam tarzı seçimlerini yapma motivasyonunu azaltabilir. Kötü bir beslenmeye ve sedanter bir yaşam tarzına sahip olduklarında kalp hastalığı riski artar.

Depresyon, kalp sağlığı sorunları için bağımsız bir risk faktörü olabilir. 2015 yılında yayınlanan araştırmaya göre, kalp yetmezliği veya koroner arter hastalığı olan beş kişiden biri depresyona sahiptir.

İnflamasyon(İltihap)

Depresyonu olan bir kişinin inflamatuar bir duruma sahip olması daha olasıdır.

Araştırmalar, kronik stres ve depresyonun inflamasyon ile bağlantılı olduğunu ve bağışıklık sistemini değiştirebileceğini göstermektedir. Diğer araştırmalar depresyonun kronik inflamasyona bağlı olabileceğini düşündürmektedir.

Depresyonu olan kişilerin irritabl bağırsak sendromu (IBS), tip 2 diyabet ve artrit gibi inflamatuar durumlara veya otoimmün bozukluklara sahip olma olasılığı daha yüksektir.

Bununla birlikte,depresyon ile inflamasyon arasındaki ilişkinin kesinliği için daha fazla çalışma gerekmektedir.

Kronik Sağlık Sorunlarının Kötüleşmesi

Zaten kronik bir sağlık sorunu olan kişiler depresyon geliştirirse semptomlarını daha kötüye gidebilir.

Kronik hastalıklar zaten izole veya stresli hissettirebilir ve depresyon bu duyguları şiddetlendirebilir.

Depresyonu olan bir kişi aynı zamanda, kronik bir hastalık için tedavi planını takip etmekte zorlanabilir ve bu da semptomların daha da kötüleşmesine neden olabilir.

Depresyonu olan ve kronik hastalığı olan kişiler, her iki durumu ele alma stratejileri hakkında bir doktora başvurmalıdır. Ruh sağlığının korunması fiziksel sağlığı artırabilir ve kronik bir durumu daha kolay yönetebilir.

Uyku Problemleri

Depresyonun etkileri uyku problemlerine yol açar.Bu durum kişilerin kendilerini yorgun hissetmelerini sağlayabilir, hem fiziksel hem de zihinsel sağlığı yönetmeyi zorlaştırır.

Doktorlar uyku yoksunluğunu bir dizi sağlık sorununa bağlar. Benzer şekilde, araştırmalar uzun süreli uyku yoksunluğu ile yüksek tansiyon, diyabet, kilo ile ilgili sorunlar ve bazı kanser türlerini ilişkilendirmiştir.

Sindirim Problemleri

Depresyonu olan kişiler genellikle ishal, kusma, mide bulantısı veya kabızlık gibi mide veya sindirim problemlerini bildirirler. Depresyonu olan bazı kişilerde irritabl bağırsak sendromu da dahil olmak üzere kronik rahatsızlıklar vardır.

2016'da yayınlanan araştırmaya göre, bu durumun sebebi depresyonun hipotalamus, hipofiz bezi ve adrenal bezlerdeki aktiviteyi baskılayarak beynin strese verdiği tepkiyi değiştirmesi olabilir.

Depresyonun fiziksel sağlık sorunlarına neden olabileceğini kabul etmek, bir kişinin doğru tedavi aramasına yardımcı olabilir ve semptomlarını yönetmeye yardımcı olacak değişiklikler yapabilir.

Depresyon tedavi edilebilir. Doktor ilaç, terapi ve yaşam tarzı değişikliklerini kullanarak kombine bir yaklaşım önerebilir. Doğru destekle, kişi depresyonun hem fiziksel hem de zihinsel sağlık etkilerini yönetebilir.