Sedef Hastalığı İçin Kullanılan İlaçlar,Yan Etkileri ve Alternatif Tedaviler - Sağlık Dünyam

Sedef Hastalığı İçin Kullanılan İlaçlar,Yan Etkileri ve Alternatif Tedaviler

Sedef Hastalığında Pembe-Kırmızı,Döküntülü,Hafif Kabarık Lezyonlar Görülür

Sedef hastalığı (Psöriazis) kırmızı, kaşıntılı, pullu veya ağrılı deriye neden olan otoimmün bir hastalıktır. Birçok insan, sedef hastalığını doğrudan cilde uyguladıkları topikal ilaçlar ile tedavi ederler. Ancak kişinin sedef hastalığı orta derece veya şiddetli ise, doktor oral ilaçlar reçete edebilir.

Sedef hastalığı olan tüm insanların tahmini yüzde 25'i de orta veya şiddetli sedef hastalığına sahiptir. Bu kişilerin çoğu oral ilaç veya fototerapiye ihtiyaç duyarlar.

Sedef Hastalığı İçin Kullanılan Oral İlaç Türleri

Psöriazis için verilen sistemik ilaçlar vücudun her yerine etki gösterir ve amaçları hastalığın altında yatan nedenleri tedavi etmektir.

Sedef hastalığı için oral ilaçlar bir tür sistemik ilaçtır. Bu sadece sedef hastalığının semptomlarına cevap vermek yerine, psoriazisin altta yatan nedenlerini tedavi etmeye çalışarak vücudun her yerinde çalışır.

Otoimmün hastalıklar,vücuttaki bağışıklık sisteminin aşırı çalışmasıyla ilgilidir.Sistemik ilaç, bu aşırı otoimmün yanıtın gerçekleşmesini durdurmayı amaçlar.

Ağızdan alınan ilaçlar kesin bir tedavi olmamasına rağmen, sedef hastalığının dinmesi ve azalması konusunda topikal losyonlardan daha etkilidirler.

Sedef hastalığı için kullanılan ilaçlar kişiye ve doktorun tercihine göre değişebilir.

Ama kullanılan bazı sistemik ilaçlar şunlardır:

1-)Metotreksat

2-)Siklosporin

3-)Apremilast

4-)Fumarik asit esterleri

Metotreksat

Metotreksat, iltihabı azaltır, bu da sedef hastalığı olan bir kişinin cildinin şişmesini ve kaşınmasını hafifletebilir. Metotreksat ayrıca psoriatik artrit ile ilişkili eklem ağrısını da azaltabilir.

Metotreksat tipik olarak insanların yüzde 20 ila 30'unda psoriazis semptomlarını iyileştirir.

Metotreksatın olası yan etkileri şunlardır:

1-)Mide bulantısı

2-)Saç kaybı

3-)Karaciğer hastalığı (nadir)

Aşağıdaki durumlara sahip bir kişi metotreksat almamalıdır:

1-)Düzenli olarak çok fazla alkol alan kişiler

2-)Karaciğer veya böbrek hastalığı olan kişiler

3-)Mide ülseri olan kişiler

4-)Metotreksat  hamile veya emziren kadınlar için güvenli değildir. Kişi gebe kalmaya çalışıyorsa kullanmayı da bırakmalıdır.

Siklosporin

Siklosporin bir kişinin bağışıklık sistemini engelleyerek çalışır. 2013 araştırmasına ve günümüzdeki desteklere göre, siklosporin sedef hastalığı için "en etkili ve hızlı etkili ilaçlardan biridir".

İnsanların yüzde 80 ila 90'ındaki semptomlar siklosporin kullanırken hızlı bir şekilde iyileşmektedir.

Siklosporin alan kişiler aşağıdaki yan etkilere maruz kalabilir:

1-)Karıncalanma ve uyuşma

2-)Baş ağrısı

3-)Eklem ağrısı

4-)Kas seğirmesi

5-)Artan saç büyümesi

6-)Yüksek tansiyon

Böbrek yetmezliği ya da kanseri olan kişiler, yüksek tansiyonu olan ve hamile olan ya da hamile kalmaya çalışan insanlar siklosporinden kaçınmalıdır.

Fumarik Asit Esterleri

Fumarik asit esterleri, sedef hastalığının tedavisinde güvenli ve etkili bir yöntem olarak gösterilen başka bir oral ilaçtır.

Amerika Birleşik Devletleri Gıda ve İlaç Dairesi (FDA), bazı Avrupa ülkelerinde mevcut olmasına rağmen, Amerika'da psoriasis tedavisi olarak fumarik asit esterlerini onaylamamıştır.

Fumarik asit esterlerinin olası yan etkileri şunlardır:

1-)İshal

2-)Mide bulantısı

3-)Karın ağrısı

4-)Kırmızı ve sıcak yüz

Mide veya bağırsak problemleri olan kişiler fumarik asit esterlerini almamalıdır. Araştırma eksikliğinden dolayı, hamile veya emziren kadınlarda almaktan kaçınmalıdır.

Apremilast

Apremilast, diğer oral ilaçlar işe yaramadığında doktorun reçete edebileceği yeni bir tedavi şeklidir.

İnflamasyona neden olan immün hücrelerde bir enzimin aktivitesini azaltan hedefe yönelik bir tedavidir.

Klinik çalışmalarda 16 haftadan sonra plak psoriazisi için apremilast alan insanların yüzde 20'sinin semptomlarının hafiflediği veya neredeyse tamamen ortadan kalktığı ve kafa derisi psoriasisi olan kişilerin yüzde 40'ından fazlasının semptomlarının düzeldiği veya yok olduğu görülmüştür.

Apremilast'ın ortak yan etkileri şunlardır:

1-)İshal

2-)Mide bulantısı

3-)Baş ağrısı

4-)Göğüs enfeksiyonu

5-)Depresyon

6-)Kilo kaybı

Sedef Hastalığı İçin Doğal, Alternatif Tedaviler

1-)Alkolden Kaçının

Alkolden Kaçının

Brigham Kadınlar Hastanesi ve Harvard Tıp Okulu tarafından yürütülen bir araştırmada, hafif alkol kullanan kadınlar arasında sedef hastalığı riskinin arttığı görülmüştür. Haftada en az beş kez alkol kullanan kadınlar, alkollü içecek içmeyen kadınlarla karşılaştırıldığında, cilt durumunun iyileşme durumu neredeyse iki kat daha olumlu yöndedir.

2-)Bazı Parfüm ve Sabunlardan Uzak Durun

Parfüm

“Hassas cilt” için geliştirilen sabun ve parfümleri tercih edin. Pek çok güzellik ürünü ilave boyalar, kokular ve diğer kimyasalları içerdiğinden, problemli ciltleri tahriş edebilir.

İpucu: Kafa derisi sedef hastalığı için, kafa derisi üzerine birkaç çorba kaşığı zeytinyağı masajını deneyin ve sorunları hafifletmeye yardımcı olun.

3-)Kapsaisin

Acı Biber Kapsaisin İçerir

Biberlerde aktif bir madde olan kapsaisin, acı veren sinir uçlarını bloke etme kabiliyetine bağlı olarak sıklıkla kremlere ve merhemlere eklenir. Almanya'daki Tıp Merkezi Freiburg'dan araştırmacılar, kapsaisin içeren kremlerin sedef hastalığı ile ilişkili ağrı, iltihaplanma ve kızarıklığı hafifletebileceğini buldular.

4-)Diyet

Kırmızı et ve işlenmiş gıdaları ortadan kaldırmak, alevlenmeleri azaltabilir. Bunun yerine, balık (albacore ton balığı, uskumru, somon, ringa balığı ve göl alabalığı), fındık ve tohumlar ile omega-3 yağ asitleri açısından zengin besinleri tüketin. Bunlar iltihabı azaltma ve bağışıklık sistemini güçlendirme yetenekleri ile bilinir.

5-)Takviyeler

D Vitamini Takviyeleri Belirtileri Hafifletebilir

Diyet takviyeleri semptomları azaltabilir.

Aloe vera, çuha çiçeği yağı, balık yağı, süt devedikeni, oregon üzüm, D vitamini, glukozamin ve kondroitin (diyet takviyeleri) ve vitaminlerin sedef hastalığına olumlu etkileri ortaya konmuştur. Ama bunları kullanmadan önce doktorunuza danışmanız önemlidir, çünkü bazı seçenekler sedef hastalığı için kullanılan ilaçlarla etkileşebilir.

1. Gerçekten çok kötü bir hastalık. Yakın akrabalımın birinde var. Rabbim kimsenin başına vermesin.

YanıtlaSil
    Yanıtlar