Ani İşitme Kaybı Nedenleri,Teşhisi ve Tedavisi - Sağlık Dünyam

Ani İşitme Kaybı Nedenleri,Teşhisi ve Tedavisi

Herhangi bir işitme kaybının "ani işitme kaybı" olarak adlandırılabilmesi için 1 ila 3 gün içinde meydana gelmesi gerekir. Ani işitme kayıpları kişinin oldukça endişe duymasına sebep olabilir.Bir veya iki kulakta ortaya çıkabilir ve sıklıkla kulak çınlaması ile birliktedir. Gece yattığınızda herhangi bir sorun yokken sabah işitme kaybıyla uyanabilirsiniz ve bu birkaç gün boyunca duyma yeteneğinizde bir düşüşe sebep olabilir. Hatta konuşmanıza engel bile olabilecek düzeye gelebilir.Bu durumun sıklığı ve ciddiyeti altta yatan sebebe göre değişir.

İşitme kaybına genelde aşağıdaki durumlar eşlik eder:

Baş dönmesi (Vertigo tarzı)

Dış kulakta duyu kaybı

Kulak basıncı artışı

Kulak çınlaması

Ani işitme kaybı için potansiyel risk faktörleri, lupus, Cogan sendromu gibi otoimmün hastalıklar veya demir eksikliği anemisi olarak sayılabilir.(Otoimmün Hastalıklar)

Ani İşitme Kayıpları Dış Kulak,Orta Kulak veya İç Kulaktan Kaynaklanabilir

Ani İşitme Kaybı Sebepleri

Kafa travması veya yabancı bir cisim sebebiyle kulak zarı hasarı

Aşırı derecede gürültü

Kulak cerrahisi

Barotravma (Basınç değişikliklerine bağlı kulak hasarları)

Gentamisin, furosemid (Lasix) veya aşırı dozlarda aspirin gibi ototoksik ilaçların yan etkileri

Virüsler de dahil olmak üzere enfeksiyonlar

Nörolojik bozukluklar

Meniere hastalığı

Çok hızlı büyüyen bir tümör (nadir)

Yılan zehiri gibi zehirli maddeler (nadir)

Kan akışındaki değişiklikler ve iç kulağa ulaşan oksijenin azalması (tromboz, emboli, vazospazm, kan basıncında değişiklikler vs…)

Önemli sayıda vakada ani işitme kaybı nedeni tespit edilememektedir. Bu idiyopatik ani işitme kaybı olarak adlandırılır.

Stres, ani işitme kaybı için sık görülen bir tetikleyicidir.Hatta buna bağlı görülen işitme kayıplarına strese bağlı ani işitme kaybı adı verilir. Bu nedenle, stres seviyenizi azaltmanız, işitme sağlığınız için olumlu etki yapacaktır. Düzenli egzersiz stresin giderilmesinde yardımcı olabilir.

Pankoklear sensörinöral işitme kaybı iç kulaktaki tüm yapılarla alakalı olabilecek işitme kayıpları için kullanılan bir terimdir.

Ani İşitme Kayıplarında Ne Yapmak Gerekir?

Ani işitme kaybı ciddiye alınmalıdır. Bir doktora ne kadar erken giderseniz, işitme duyunuzu yeniden kazanma olasılığınız o kadar artar.

Kulak, burun ve boğaz rahatsızlıklarını konusunda uzmanlaşmış bir doktorun görmesi en iyisidir.Kendiniz çok fazla müdahale etmeyin.

Ani İşitme Kaybı Nasıl Teşhis Edilir?

Doktorunuz size tıbbi geçmişiniz ve mevcut semptomlarınız hakkında soru sorarak başlayacak ve daha sonra bir fizik muayene gerçekleştirecektir. Kulak kanalı ve zarındaki hasarları tespit etmek için otoskopi ile muayene edecektir.

Bu ilk işlemler sonrasındaki bilgilere dayanarak doktorunuz işitme kaybınızın nedenini tam olarak belirlemek için kan testlerini, işitme testlerini, tıbbi görüntülemeyi (Emar gibi) veya diğer testleri kullanabilir.

Ani İşitme Kaybı Tedavisi

Ani işitme kaybı tedavisi, nedene bağlı olarak değişir. Barotravma veya başka bir yaralanma tipi durumunda, kulak kendi kendine iyileşebilir.

Altta yatan enfeksiyonlar tedavi edilmelidir.

İşitme kaybı bir ototoksik bir ilacın yan etkisine bağlıysa, doktorunuz muhtemelen kullanımınızı kesmenizi söyleyecektir.

Ani işitme kaybı için standart olan tek bir tedavi yoktur. Bazı çalışmalar, tedavi olmaksızın kendiliğinden düzelen işitme kayıplarının yüksek olduğunu göstermektedir. Bazı diğer çalışmalar kortikosteroid ilaçları almanın yararlı olduğunu göstermiştir.

Fakat en doğrusı doktorunuzun size özgü koşullara bağlı olarak size özel tedaviyi uygulamasıdır.

1. Gerçekten hocam ZanaLab.com bloğumda gördüm sizi sitenize girdim çok etkileyici konularınız var ,attığınız her adımda başarılı olmanız dileğiyle....

YanıtlaSil