Sitomegalovirüs (CMV) Serolojik Testi - Sağlık Dünyam

Sitomegalovirüs (CMV) Serolojik Testi

Sitomegalovirüs (CMV) yaygın bir virüstür. Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi verilerine göre, 40 yaşına gelen tüm yetişkinlerin yaklaşık yüzde 50 ila 80'i CMV ile enfekte olmuştur. Genellikle, CMV enfeksiyonu herhangi bir belirti veya sağlık sorununa neden olmaz. Vücutta latent (gizli) bir biçimde kalır. Latent terimi, virüsün vücutta mevcut olduğu ancak herhangi bir belirtiye neden olmadığı anlamına gelir. Bağışıklık sistemini zayıflatan bir hastalık geçirildiği takdirde CMV belirti oluşturacak şekilde aktif bir hale gelebilir.

Hekim, kanınızdaki CMV antikorlarını tespit etmek için CMV seroloji testini kullanabilir. Eğer enfeksiyon geçiriyorsanız bu antikor değerleri yüksek çıkacaktır.

CMV enfeksiyonu tanı ve tedavi takibi için serolojik test kullanılabilir

CMV Seroloji Testi Neden Yapılır?

Doktorunuz şu anda aktif bir CMV enfeksiyonunuz olup olmadığını veya geçmişte bir tane geçirip geçirmediğinizi öğrenmek için CMV seroloji testi isteyebilir. Aktif CMV enfeksiyonu için tedavinin işe yarayıp yaramadığını öğrenmek için de kullanabilir.

Doktorunuz, güçsüz bir bağışıklık sisteminiz varsa,hamileyseniz veya aşağıdaki belirtileriniz varsa testi isteyebilir:

1-)Yorgunluk

2-)Zayıflık

3-)Boğaz ağrısı

4-)Lenf bezlerinde şişlik

5-)Ateş

6-)Baş ağrısı

7-)Kas ağrıları

Epstein-Barr virüsü gibi grip veya mononükleozise neden olan virüsler de bu semptomlara neden olabilir.

Doktorunuz, aşağıdaki belirtilere sahip yeni doğan bebeğiniz için bir CMV seroloji testi isteyebilir:

1-)Sarılık olarak bilinen cilt veya gözlerinin sararması

2-)Genişlemiş dalak veya karaciğer

3-)İşitme veya görme sorunları

4-)Zatürre

5-)Nörolojik nöbetler

6-)Gelişme geriliği

Test ayrıca aşağıdakiler için bir tarama aracı olarak kullanılır:

1-)Organ nakli bekleyen insanlar

2-)Organ bağışçısı olan kişiler

3-)Yumurta ve sperm donörleri

CMV Seroloji Testinin Riskleri Nelerdir?

CMV testinin riskleri asgari düzeydedir. Her kan testinde olabileceği gibi test sırasında veya sonrasında delinme yerinde ağrı olabilir.

Kan alımının diğer potansiyel riskleri arasında şunlar vardır:

1-)İğne yerinde aşırı kanama

2-)Kan kaybı sonucu bayılma

3-)Hematom olarak bilinen cildin altında kan birikmesi

4-)İşlem sırasında ponksiyon yerinde enfeksiyon

CMV Seroloji Test Sonuçlarının Anlamları

Negatif bir test sonucu, kanınızda CMV antikoru bulunmadığı anlamına gelir. Bu, hiçbir zaman CMV ile enfekte olmadığınızı gösterir. Ayrıca, negatif sonuç zayıflamış bir bağışıklık sistemine sahip olduğunuz anlamına gelebilir ve bu durumda vücudunuz virüse karşı antikor yapamaz.

Düşük CMV antikor seviyeleri CMV'ye maruz kaldığınıza işaret eder. Ancak, aktif bir enfeksiyon olup olmadığını belirlemek için doktorunuzun sonuçlarınızı semptomlarınızla birlikte gözden geçirmesi gerekecektir.

Test, tedavinin etkinliğini izlemek için de kullanılabilir.Doktorunuz zaman içinde tedaviyle birlikte kanınızdaki CMV antikorlarının miktarında bir düşüş arayacaktır. Tedavi ile virüs vücuttan uzaklaşacağı için, antikor seviyeleri de düşmelidir.