Soğuk Algınlığı İçin Evde Uygulanabilecek Tedaviler - Sağlık Dünyam

Soğuk Algınlığı İçin Evde Uygulanabilecek Tedaviler

Soğuk algınlığı tüm dünyada belki de en fazla görülen hastalıktır.Soğuk algınlığı çoğunlukla Rhinovirüs adı verilen bir virüs tarafından oluşturulur.Hastalık genel olarak solunum yolunu etkiler.Ancak belirtiler bazen göğüs ve kafa bölgelerinde de görülebilir.Genel belirtiler burun akıntısı,burun tıkanıklığı,öksürük,boğaz ağrısı,baş ağrısı,göz kaşıntısı ve nadir olarak ateş olarak sayılabilir.Hastalık için verilen ilaç tedavisi genellikle kesin olarak hastalık etkenini ortadan kaldırmak için değil,oluşan belirtileri yok etmeye yöneliktir.Bu yüzden evde de kendiniz uygulayabileceğiniz soğuk algınlığı belirtilerini ve şiddetini azaltmak için bazı yöntemler bulunmaktadır.

Soğuk Algınlığı İçin Evde Uygulanabilecek Tedavi Yöntemleri Bulunmaktadır

Evde Soğuk Algınlığı Tedavisi

Soğuk algınlığı normalde kişiden kişiye değişmekle birlikte 1-2 haftada iyileşir.Bu süreçte kendinizi rahatlatabileceğiniz bazı yöntemler bulunmakta.

1-)Bol Bol Su İçin

Başlıca su ve meyve suyu,limon suyu gibi içecekler sıvı ihtiyacınızı karşılamada size iyi gelecektir.Yeterli sıvı almak tıkanıklığınızı hafifletir.Boğazınızın nemli kalmasını sağlayarak yumuşatır.

2-)İstirahat Edin

Hastayken vücudunuz zaten var olan mikroplara karşı bir savaş sürdürmektedir.Bu süreçte siz de dinlenerek bağışıklık sisteminize destek vermelisiniz.

3-)Boğaz Ağrınızı Hafifletin

1 su bardağı ılık tuzlu su boğazınızı yumuşatma konusunda iyi bir gargaradır.Ancak 6 yaşından küçük çocuklarda suyun boğaza kaçma riski olduğu için gargara çok önerilmez.

Boğaz spreyi ve pastil gibi alternatif seçenekleri de deneyebilirsiniz.

4-)Burnunuzu Açın

Reçetesiz de alınabilen tuzlu su damlaları ve burun spreyleri burun tıkanıklığınız için oldukça yardımcı olabilir.Açık bir burun, yeterli oksijenin temiz bir şekilde alınmasını ve hava dögüsünün doğru bir şekilde işlemesini sağlar.

5-)Ağrıyı Gidermek

Soğuk algınlığı sırasında hissedilen ağrılar ve halsizlik kişiyi çok rahatsız edebilecek düzeye ulaşabilir.Bu durumda ağrı kesici alınabilir.6 aydan daha küçük çocuklarda tercih edilen asetaminofen türevi ilaçlardır.Yine en uygun ağrı kesici doktor tarafından belirlenecektir.Yetişkinler için tercih edilen genelde ilaçlar asetaminofen,aspirin ve ibuprofendir.

Aspirin 3 yaşından büyük çocuklarda kullanılmak üzere onay olsa da yine de dikkatli olunulmalıdır.Bunun sebebi su çiçeği ve grip benzeri hastalık geçiren çocuk ve gençlerde aspirin kullanımı Reye sendromuna sebep olabilir.

6-)Sıcak Sıvılar Tüketin

Tavuk çorbası ve çay gibi sıcak içecekler mukus salgısını yumuşatarak atılmasını kolaylaştırır.Ayrıca olduğunuz ortama nem eklemek veya sıcak tutmak yine sizi rahatlatabilir.

Soğuk Algınlığı İçin Destekleyici Tedaviler

Tartışmalar hala devam etse de bazı alternatif besinlerin soğuk algınlığına iyi geldiği düşünülmektedir.

C Vitamini

C vitamini tüketmek genelde kişiyi soğuk algınlığına karşı kesin bir şekilde korumaz.Ancak belirtiler görülmeden önce C vitamini tüketmek semptomların süresini kısaltabilir.Özellikle kreş ve anaokulunda bulunan toplu alanlardaki çocuklar gibi risk altında olan kişilerin C vitamini tüketmesi önerilir.

Limonlu Su Gibi İçecekler Soğuk Algınlığına İyi Gelebilir

Ekinezya (Kirpi Otu)

Ekinezya ile ilgili çalışmalar hala devam etmektedir.Yapılan deneylerde tam olarak tıbbi kesin bir sonuç alınmasa da semptomların hafiflediği ve kısaldığı yönünde ortak bir kanı vardır.En etkili olduğu dönemin hastalık belirtileri başladıktan sonraki 7 ila 10 gün olduğu tespit edilmiştir.Ancak ekinezya bazı ilaçlarla etkileşime girme potansiyeline sahiptir.O yüzden kullanmadan önce hekime başvurmak daha doğru olacaktır.

Çinko

Bazı çalışmalarda çinko pastil veya şuruplarının ilk belirtiler görüldükten sonraki 24 saat içinde alınması durumunda,soğuk algınlığının 1 gün kısaldığı ortaya konmuştur.Yalnız tıpkı diğer alternatif tedavilerde olduğu gibi çinkoyu da kullanmadan önce hekiminize başvurmalısınız.

Soğuk Algınlığına Etkisiz İlaçlar

Soğuk algınlığı için kullanılabilecek birçok ilaç bulunurken,sıkça kullanılan ve aslında hiçbir faydası olmayan ilaçlar da bulunmaktadır.

Antibiyotikler

Antibiyotikler bakterileri öldürmek için kullanılır.Soğuk algınlığının sebebi ise çoğunlukla virüslerdir.Bu yüzden kullanılan antibiyotiklerin iyileşme sürecine hiçbir katkısı yoktur.Hatta üstüne boş yere kullanılan antibiyotik, vücudunuzda antibiyotiğe dirençli bakterilerin üremesine sebep olup size zarar verebilir.Ancak eğer var olan soğuk algınlığının üstüne bir bakteriyel enfeksiyon binerse antibiyotikler işe yarayabilir.(Antibiyotik Nedir ve Neden Kullanılır? - Yeni İlaç Antibiyotiğe Dirençli Bakterileri Öldürüyor)

Reçetesiz Soğuk Algınlığı İlaçları

Soğuk algınlığı için reçetesiz alınan ilaçlar bazı yan etkiler yaparak hayatı tehdit edici düzeye gelebilir.Özellikle bebek ve çocuklarda bu durum daha ciddidir.Herhangi bir hastalığınız varsa ilk önce kesinlikle hekime danışmanız gerekir.

Yorum Gönderme

1. Özellikle kış aylarında gerçekten işimize yarayacak şeyler yazmışsınız hocam her zaman ilaç ilaç olmuyor.

YanıtlayınSil