Fizyoloji Nedir? Fizyoloji Ne Demektir? - Sağlık Dünyam

Fizyoloji Nedir? Fizyoloji Ne Demektir?

Fizyoloji Nedir?

İnsan Fizyolojisi, insan vücudunun normal işeyişinin mekanizmasını inceleyen bilim dalıdır.

Fizyoloji, kelime anlamı olarak, latince doğa ve bilim sözcüklerinin birleşimidir.Fizyoloji bilimi, insan,hayvan ya da bitkilerin, moleküler düzeyden, organizma düzeyine kadar yaşama ve hayat fonksiyonlarının normal mekanizmasını inceler.

Yani aslında fizyoloji bilimi bir mekanizma bilimidir.Fizyoloji dersi, tıp gibi sağlık bölümlerinde öğrencilere öğretilen ana derslerdendir.Herhangi bir hastalığı,belirtilerini ve tedavilerini anlamak için o hastalığın ve insan vücudunun fizyolojisi yani normal işleyişi bilinmesi gereken temel şeylerdendir.(Tıp Fakültesi Dersleri Nelerdir?)

Örneğin insomnia,narkolepsi gibi herhangi bir uyku hastalığını anlamak için,uyku fizyolojisini iyi bilmek gerekir.Bu sayede hastalığın tanısında kullanılan EEG kayıtlarında hangisinin normal EEG kaydı olduğu,hastalığın sebebinin ne olduğu gibi sorular cevaplanır ve uygun tedavi yapılır.Aslında fizyoloji yıllar boyunca diğer tıp bilimlerine ışık tutmuş ve gelişmelerine katkı sağlamıştır.

İnsan fizyolojisinin de kendine ait alt bölümleri bulunur.Bunlardan bazılarına örnek olarak nörofizyoloji (sinir sistemi fizyolojisi),dolaşım fizyolojisi,hormon fizyolojisi verilebilir.

Fizyolojik sınır gibi terimler sık kullanılan terimlerdendir.Bunun da fizyoloji bilimiyle alakası vardır.Fizyolojik sınır,insan vücudu için normal olması gereken maksimum miktar anlamına gelir.Yani örneğin,sodyum seviyelerinin fizyolojik sınırı denildiği zaman,insan vücudunda en fazla olması gereken sodyum miktarı anlatılmak istenir.

Diğer bir sık kullanılan terim de serum fizyolojiktir.Serum fizyolojik insan vücuduna verilebilecek,vücut için ideal miktarlarda hazırlanan sıvıdır.Halk arasında tuzlu su olarak tarif edilebilir.Ancak tuz miktarı %0.9 NaCl olarak yani izotonik olarak ayarlanır.

Halk arasında sık olarak fizyoloji bilimi ile hastanelerdeki fizik tedavi ve rehabilitasyon bölümü karıştırılmaktadır.Fizik tedavi ve rehabilitasyon bölümü yani FTR, temel olarak haraket sistemini ilgilendiren hastalıklar ve tedavileriyle uğraşırken,fizyoloji bilimi insan vücudunun normal işleyişini inceler.