Obstrüksiyon Nedir? Obstrüktif Ne Demektir? - Sağlık Dünyam

Obstrüksiyon Nedir? Obstrüktif Ne Demektir?

Obstrüksiyon nedir,obstrüksiyon nedir tıp,obstrüktif nedir,intestinal obstrüksiyon nedir,parsiyel obstrüksiyon nedir gibi sorular oldukça sık sorulmaktadır.

Mide ve Bağırsakta Bir İntestinal Obstrüksiyon

Obstrüksiyon kelime anlamı olarak tıkanıklık anlamına gelir.Tıpta genelde içi boş organ ve oluşumlardaki tıkanıklığı anlatır.Örneğin intestinal obstrüksiyon kelimesi, intestinal sistemdeki yani sindirim sistemindeki tıkanıkları anlatır.Bu tıkanıklık midede,bağırsaklarda veya başka bölgelerde olabilir.Ancak genelde bağırsaklardaki tıkanmayı anlatır.

Obstrüktif kelimesi restriktif kelimesi ile birlikte özellikle göğüs hastalıklarında kullanılır.Obstrüktif solunum hastalıklarında,kişi nefes vermekte zorlanır.Solunum yollarındaki bir engelleyici,kişinin soluk vermesini engeller.Buna en iyi örnek kronik obstrüktif hastalık yani KOAH'tır.Solunum fonksiyon testlerinde obstrüktif bir hastalık tespit edildiyse yani FEV1 değeri (kişinin bir saniye içinde verdiği hava miktarı) olması gerekenden düşükse,kişiye obstrüktif hastalık tanısı konulur ve genelde hastanın nefes vermesi 6 saniyeden uzun sürer.(İnspirasyon-Ekspirasyon Nedir?)

Parsiyel obstrüksiyon kelimesi tıkanıklığın tam anlamıyla bir tıkanma olmadığını ancak ilerlediğinde ve müdahale edilmediğinde sorunlar oluşturabileceğini anlatır.Ancak bazı hastalıklarda parsiyel obstrüksiyon bile önemlidir.